• Aktywna Tablica

• Zielona Szkoła 2009/2010

• W roku szkolnym 2009/2010 siedemnastu uczniów naszej szkoły realizowało program Zielnej Szkoły w Junoszynie. Pobyt odbył się w dniach od 24 do 28 maja. Junoszyno, to miejscowość położona na Mierzei Wiślanej, ok. 900 m od morza. Mieszkaliśmy w Ośrodku Sawa, na skraju lasu wydmowego. Ścieżkami wędrowaliśmy na plażę. Pobliski las jest miejscem gniazdowania licznego ptactwa wodno-błotnego, szczególnie kolonii rybitwy, mewy, kaczki, perkoza i kormorana. W tak doborowym towarzystwie podziwialiśmy uroki polskiego wybrzeża. Junoszyno to świetny punkt wypadowy.

Już drugiego dnia pobytu pojechaliśmy na całodzienną wycieczkę do Malborka, gdzie przenieśliśmy się w czasy średniowiecznych rycerzy. Podziwialiśmy  największy zamek pozostały po zakonie krzyżackim. Tutaj, przed bramą wejściową zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.

Kolejny dzień to wyprawa do Trójmiasta. W czasie tej wyprawy przewodniczka wycisnęła z nas całe zapasy energii! A było co zwiedzać! Byliśmy w Oceanarium – w Gdyni, na molo w Sopocie. W dalszej kolejności przeszliśmy Traktem Królewskim Gdańsku, biegnącym od Złotej do Zielnej Bramy. Przy Długim Targu podziwialiśmy: Ratusz Główny i Dwór Artura. Duże wrażenie wywarł na nas obraz Sądu Ostatecznego, Hansa Memlinga, który podziwialiśmy w Bazylice Mariackiej. Pełni pokory odpoczywaliśmy przy gdańskim zegarze, aby nabrać sił do dalszej wędrówki.